11 juli. Vi träffar nya vänner

Dagen inleddes med besök på ashevilles sannolikt enda kommersiella skyttebana, där Gustaf och jag fick läsa igenom 10 punkter om säkerhet, fick skriva under att vi accelererade reglerna, fick lära oss att ladda och hålla i en pistol samt därefter skjuta 30 skott var. Gustaf med en ganska liten pistol och jag med en pytteliten danpuckadoll. 

Gustaf vat mcket bättre på det hela än vad jag var. Det var svårare och mer ansträngande vad jag trodde, framförallt mentalt. Efteråt var jag alldeles urlakad, främst pga adrenalinpåslag. 


Vi blev också kompisar med ägaren som vill ordna ett bostadsbyte med oss. Hör av er om ni vill åka till Asheville,  det är bästa staden i USA. 

På eftermiddagen gick vi till ett brädspelscafe. För 5 dollar per person får msn ett dagspass och får spela hur mycket man vill. Det var en blandad skara människor, mycket soelnördar men även en hel del barnfamiljer och tjejgäng. 

Vi var där fram till 22, med undantag för middag på Tupelo Honey. 


Friterade gröna tomater. Underbart. 

Lämna en kommentar

Under Uncategorized

Lämna en kommentar