8 juli. En inställd Shindig är också en Shindig

Sovmorgon följt av klippning (för oss båda) och färgning (för mig). Lunch- och middagsmackor på resterna av Gustafs lunch från igår (min doggybag är fortfarande orörd). 

Därefter gick jag på Shindig in the Park, en 51-årig tradition i Asheville där man under sommarlördagarna har uppträdande och jam i Stadsparken med traditionell musik. Tyvärr var dagens Shindig inställd, så det var bara ett improviserat band som spelade akustiskt och en liten publik. Men good enough för mig. 

​​

Ni kanske tycker att all musik låter likadant. Det börjar jag tycka nu. 

En sak jag gillar med staden är att de har bevarat så många art deco hus. Detberor på att man överspenderade under början av 2900-talet och blev så fattiga efter börskraschen 1929 – och bestämde sig för att betsla tillbaka alla lån – att man inte hade råd att modernisera när resten av USA gjorde det under femtio- och sextiotalet. 


En annan häftig sak är att man ser bergen överallt. 


Kanske inte den bästa bilden av bergen men det är fint i verkligheten 

Kvällen avslutades med Rocky Horror Picture Show. 

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

